De voorbereidingen zijn in volle gang! - Reisverslag uit Oosterbeek, Nederland van Lisa Maree - WaarBenJij.nu De voorbereidingen zijn in volle gang! - Reisverslag uit Oosterbeek, Nederland van Lisa Maree - WaarBenJij.nu

De voorbereidingen zijn in volle gang!

Door: waarislisa

Blijf op de hoogte en volg Lisa

30 Juni 2010 | Nederland, Oosterbeek

Nou, bij deze mijn eerste (reis)verslag nog vanuit Nederland. Over minder dan 2 maandjes zit ik gewoon in Zuid-afrika=D Whaa,lijkt nu nog lang, maar voor je het weet is het al zover. De voorbereidingen voor de reis zijn inmiddels in volle gang.

Ik ga naar Zuid-afrika voor mijn minor van de Pabo. Ik doe mee met het theewaterskloof-project.(twk-project)

Dit is een samenwerkingsverband gericht op de sociale en economische ontwikkeling van de gemeenschappen in de regio Theewaterskloof in Zuid-Afrika.
De Hogeschool van Arnhem en Nijmegen (HAN) werkt sinds een aantal jaar samen met de University of Western Cape (UWC) aan de opbouw van een betere en sterkere samenleving in de dorpen van de gemeente Theewaterskloof.

Vanuit de Han gaan er elke periode dus studenten van verschillende opleidingen naar deze regio om daar de samenleving in deze regio te helpen. Alle studenten worden verdeeld over verschillende projecten die daar lopen,en het ligt dus aan je studie wat voor een project je daar gaat doen.
Omdat ik vanuit de Pabo ga, zal ik daar dus bezig gaan voornamelijk met educatie en onderwijs.

Ik kom terecht in het plaatsje Grabouw in de regio theewaterskloof. Dit plaatsje ligt ongeveer op een uur rijden van Kaapstad. Ik en 2 andere Pabo-studenten gaan op verschillende basisscholen in Grabouw voornamelijk helpen met de remidial-teaching. Dit zal waarschijnlijk op de ma,di,woe en donderdag zijn. Vrijdag hebben we dan de tijd om lessen voor te bereiden, en de weekenden zijn we vrij. En uiteraard dus ook met de schoolvakanties, die waarschijnlijk hetzelfde lopen als hier.

Maar voor dat het zover is om te gaan moet er hier natuurlijk een hoop geregeld worden! Je hebt voor je visum weet ik het hoeveel formulieren van overal nodig, dus daar ben je wel even mee bezig. Daarnaast zijn de nodige vaccinaties nodig, en degenen van jullie die me goed kennen weten hoe dol ik daar op ben..(ahum) Maar je weet waar je het voor doet, dus het is het zeker waard! Verder moet ik nog weer van alles met de verzekeringen regelen, een creditcard aanvragen, een internationaal rijbewijs, noem maar op. Ja er gaat daar dus ook auto gereden worden daar, en ze rijden daar aan de linkerkant van de weg:o Hoe dat afloopt zal ik nog laten weten als ik daar de weg op ben geweest:)Wish me luck!

Gister heb ik grotendeels van de groep studenten gezien die tegelijkertijd met mij daar zullen zijn. Een aantal heb ik al wat beter leren kennen tijdens het etentje met de groep, en volgens mij word het vast gezellig daar met iedereen.

Ik heb er alvast heel veel zin in, en het regelen gaat ook goed allemaal. Natuurlijk ga ik iedereen hier wel missen, maar voor ik vertrek zal ik natuurlijk nog wel een afsheids/verjaardagsfeest (ja, ik ben daar jarig) geven. En ik hoop dat ik het dan 4 maanden vol hou tot ik met kerstmis weer terug ben.

Dit was dan de up-date tot nu toe. Wieweet dat er nog een verslag volgt voor ik vertrek, en anders komt er snel een als ik daar eenmaal ben.

Voor nu iedereen vast een fijne zomervakantie gewenst! En hoop iedereen nog is te zien voor ik weg ben.

Liefs, Lisa.







  • 30 Juni 2010 - 19:57

    Lindy:

    Hey lieve Lies,

    Spannend allemaal zeg, maar wel heel erg leuk!! Ik ga je natuurlijk volgen, ik ben heel benieuwd naar alle verhalen en foto's! Maar eerst zien we elkaar nog op de 9e en natuurlijk nog vaker voor je weg bent. Alvast heel veel plezier en succes!

    Veel liefs xxx

  • 30 Juni 2010 - 20:24

    Arzu:

    Hoooi Lisa,

    Wat spannend! Onlangs zijn een aantal vriendinnen van me naar (Zuid)-Afrika geweest (eentje is er nog), en ze hebben echt hele bijzondere en leuke verhalen!!!
    Ik weet zeker dat je een hele geweldige tijd gaat krijgen daar! Oh en het links rijden valt best wel mee heb ik gehoord, haha!

    Ik zal je verhalen volgen ;)

    Veel succes met het regelen van alle papierwerk, hihi!

    Liefs

  • 26 Juli 2010 - 18:36

    Liesbeth:

    Hoi Lisa,
    Het begint net een beetje te regenen hier in Frankrijk, dus mooi even tijd om jouw site te lezen. Succes met al je voorbereidingen en het werk in het openluchtmuseum. Tot gauw !!!
    Liefs Liesbeth

  • 26 Juli 2010 - 18:36

    Liesbeth:

    Hoi Lisa,
    Het begint net een beetje te regenen hier in Frankrijk, dus mooi even tijd om jouw site te lezen. Succes met al je voorbereidingen en het werk in het openluchtmuseum. Tot gauw !!!
    Liefs Liesbeth

  • 21 Augustus 2010 - 19:50

    Je Moeder:

    Nog een paar dagen en dan moeten we elkaar héééél lang missen!
    Maar nu nog even genieten van de gezellige dingen samen. En dan.....je dromen achterna, spannend en stoer: GO FOR IT GIRL!!

  • 27 Augustus 2010 - 20:44

    Liesbeth:

    Ha lisa, We waren benieuwd of je goed bent aangekomen. Helaas nog geen verslag op je site. Hoop snel iets over je eerste ervaringen te lezen. veel liefs liesbeth

  • 28 Augustus 2010 - 14:05

    Sas:

    Hey Lisa,

    Sorry dat ik nog niks had laten horen. Ik was zelf natuurlijk ook aan het genieten van een welverdiende vakantie! In elk geval heel veel plezier daar, ik denk dat je een geweldige tijd gaat beleven!!!!!

    Liefs,

    Saskia

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nederland, Oosterbeek

Lisa

Actief sinds 29 Juni 2010
Verslag gelezen: 176
Totaal aantal bezoekers 11867

Voorgaande reizen:

03 April 2016 - 02 Juni 2016

Backpacken in Zuidoost Azië

26 Augustus 2010 - 23 December 2010

Buitenlandstage Zuid-Afrika

Landen bezocht: