Afscheid en eerste 2 dagen Zuid-Afrika - Reisverslag uit Oosterbeek, Nederland van Lisa Maree - WaarBenJij.nu Afscheid en eerste 2 dagen Zuid-Afrika - Reisverslag uit Oosterbeek, Nederland van Lisa Maree - WaarBenJij.nu

Afscheid en eerste 2 dagen Zuid-Afrika

Door: waarislisa

Blijf op de hoogte en volg Lisa

28 Augustus 2010 | Nederland, Oosterbeek

Zo, bij deze mijn eerste verslag vanuit Grabauw in Zuid-Afrika!
Ik lig hier lekker op mijn bed, onder de zojuist opgehangen klamboe, even uit te rusten na de grote schoonmaak die we net in het huisje gehouden hebben. Alles is weer afgewassen, gesopt, gedweild, de eerste spinnen zijn vermoord, oftewel alles is weer helemaal schoon en veilig.
Maar om bij het begin te beginnen moest er eerst afscheid genomen worden van iedereen, voor mijn vertrek naar Zuid-Afrika.
Mijn afscheidsfeestje was erg gezellig met iedereen die er was. En ook de avond voor vertrek kwamen er nog allemaal mensen langs die ik nog even voor het laatst kon zien tot het weer kerstmis is. Iedereen bedankt voor de kaartjes die ik gekregen heb, die zet ik hier allemaal neer op mijn kamer. En daarnaast voor de sponsoring, waarvan ik grotendeels zal gebruiken voor nieuwe spullen voor de basisscholen waar we stage gaan lopen.
Na dat de laatste snachts de deur uit waren was het tijd om nog even de laatste spulletjes in mijn koffer te doen, en ja hoor..hij was te zwaar. Op het laatste moment dus nog het een en ander uit de koffer gehaald, en gelukkig was die toen goed om zo het vliegtuig in te kunnen. Vervolgens nog heel kort in bed gelegen, en voor ik het wist was het alweer tijd om naar het vliegveld in Dusseldorf te gaan. Huub en Jos brachten me weg, en ook al moesten we iets omrijden, was ik toch ruim op tijd op het vliegveld. Daar even zoeken waar ik moest zijn, en toen was het tijd om Jos achter te laten, en dus echt zelf verder te gaan..
Na alle incheckbalies en douanes door te zijn gekomen kwam ik al snel Anne en Chantal, de andere 2 van de Pabo, tegen en moesten we samen wachten tot we het vliegtuig richting Amsterdam in konden. We wachten even voor we het vliegtuig in zouden gaan, blijkbaar iets te lang gezien Chantal al werd omgeroepen om het vliegtuig in te gaan. Wij dus snel het vliegtuig in, waarna we na 35 minuten alweer in Amsterdam waren. Hier konden we gelukkig redelijk snel overstappen naar ons andere vliegtuig, die helaas wel weer een halfuurtje later vertrok vanwege de regen.
Het vliegtuig richting Kaapstad was helemaal prima, ik zat mooi aan het raampje en er zat een aardig ouder echtpaar naast me die al meerdere keren in Kaapstad was geweest. Iedereen had een eigen tv-schermpje in de stoel voor zich, met een keuze uit enorm veel films, oftewel ik heb de hele reis alleen maar films gekeken:) Als ik nog een paar uur langer had moeten vliegen had ik me dus ook nog prima vermaakt want er waren er nog genoeg die ik ook graag had willen zien. Het eten was ook erg lekker allemaal, niet zo chemisch, dus de reis viel erg mee.
Eenmaal aangekomen in Kaapstad werden we opgehaald door onze begeleiders hier. Vlak voor de hal waar hun stonden te wachten stonden nog 2 mannen die wat zeiden, ik hoorde alleen niet wat. Ik ging er vanuit dat het taxichauffeurs waren of dat ze je koffers naar de auto wilden brengen ofzo, dus ik zei nee dat hoeft niet er staan al mensen te wachten..bleken het dus mannen van het vliegveld te zijn om je bagage nog een keer te checken. Oeps! Kreeg meteen de vraag wat er in de cadeautjes zat, maar dat weet ik uiteraard dus nog niet;-)
Maargoed, na op het vliegveld gepind te hebben gingen we met zijn alle in het busje. Na een tussenstop bij een winkeltje om wat ontbijt te halen voor de volgende dag werden we omstebeurt naar onze huisjes gebracht. Hier eenmaal aangekomen zijn we snel gaan slapen gezien we erg moe waren van de reis.
De volgende dag zijn Anne en Chantal meegegaan op de auto op te halen, van elk huisje moesten namelijk 2 mensen mee. Ik bleef dus hier samen met de 2 andere van die 2 huisjes. Het was buiten erg lekker weer, dus hebben we lekker in het zonnetje gezeten. Onze 3 huisjes staan naast elkaar aan een klein meertje. Overal zijn wel bergen, en er is veel groen hier. Ons huisje heeft 3 slaapkamers,dus we hebben alle 3 onze eigen kamer. Verder een huiskamer met 2 banken erin, een badkamer en een keuken. Alles ziet er prima uit en de locatie is gewoon erg mooi dus ik ben helemaal tevreden. De meiden in de andere huisjes zijn ook erg aardig, dus dat zit helemaal goed.
Toen iedereen eenmaal hier was met de auto’s zijn we boodschappen gaan doen in Grabauw. Dit is ongeveer 20 min. rijden elke keer. Hier hebben we ook meteen een Zuid-Afrikaanse sim-kaart gekocht, gezien dat veel goedkoper is, ook om mee naar huis te bellen/smsen. Als je me dus wil smsen en bellen dan dus niet meer op mijn Nederlandse nummer. (Voor het nieuwe nummer,mail me even dan stuur ik het)

In de avond werden we opgehaald door Stanley en John, die waren ze tegengekomen na het auto-ophalen. Die gingen blijkbaar altijd om met de studenten die hier in Grabauw zitten. Stanley is ook de oud-burgemeester van hier waardoor hij veel mensen kent. Hun namen ons mee naar een restaurantje/bar in Grabauw waar we lekker gegeten hebben. Dat kost echt helemaal niks hier. Daarna zijn we nog naar een “karaoke”bar geweest, waar we wat hebben gedronken en gedanst. Daaraan vast zit ook de disco, dus daar zullen we vast nog wel vaker komen.
Na een poosje vonden we het wel weer mooi geweest, en zijn we terug gegaan naar onze huisjes om te gaan slapen.
Vandaag zijn we na het ontbijt dus maar grote schoonmaak gaan houden in het huisje, en nu liggen we allemaal een verslag te type,om dat hopelijk straks in een internetcafé op de site te kunnen zetten.

We willen straks nog wat boodschapjes gaan doen, en vanavond gaan we in het huisje pasta eten. Zondag gaan we met de gehele groep bij onze side-coördinator een braai (bbq) houden, en dat al vanaf 11u in de morgen. En vanaf Maandag hebben we 4 dagen kamp vlak bij onze huisjes, dan gaan we geloof ik survivallen en in de stad een soort speurtocht doen enzo, maar dat komt dan wel weer in mijn volgende verslag allemaal.
Dat was het wel weer tot nu toe, hoop het zo te kunnen plaatsen. Ik de huisjes zit geen internet, maar als het lukt over 2 weken wel, dus even duimen daarvoor.
Groetjes allemaal, en tot mijn volgende verslag!
Xxx Lisa.

  • 28 Augustus 2010 - 16:18

    Melanie:

    Hee Lies!
    Klinkt nu al helemaal super. Ik wil je nummer wel hebben, ik zal je wel even mailen.
    Ben benieuwd naar het volgende verslag
    xxx Meel

  • 28 Augustus 2010 - 17:22

    Carolien:

    Hee!
    Haha ja met films ben jij wel te vermaken, mooi dat de vlucht goed is gegaan ;)
    Veel plezier bij je 'braai' en laat maar weer snel van je horen!!
    Ik mail je ook wel even, kan ik je gelijk up to date houden over andere dingen haha :p
    Xx

  • 28 Augustus 2010 - 19:25

    Je Moeder:

    Ik zit hier op de verjaardag van Leo en hoorde van Demi dat je op Hives stond. Fijn te lezen dat het goed gaat.
    Ik mail gauw uitgebreider,hier lekker rustig met de hele familie op stap.
    liefs José

  • 31 Augustus 2010 - 09:42

    Jos:

    Eindelijk internetverbinding in Belgie. Door het slechte weer was bereik niet mogelijk. Vandaag vertrek ik weer naar huis en is het eindelijk gelukt je verslag te lezen. Zag er prima uit.
    Heel veel plezier gewenst.

    Jos

  • 31 Augustus 2010 - 12:05

    Carla:

    Lieve lisa
    Heb net je reisverslag even gelezen volgens mij heb je het naar je zin.
    Ik zal gewoon blijven volgen wat je doet.Door je verslaglegging hoeven geloof ik niet veel te missen.
    Wens je veel plezier en succes toe
    lieve groetjes carla

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nederland, Oosterbeek

Lisa

Actief sinds 29 Juni 2010
Verslag gelezen: 185
Totaal aantal bezoekers 11864

Voorgaande reizen:

03 April 2016 - 02 Juni 2016

Backpacken in Zuidoost Azië

26 Augustus 2010 - 23 December 2010

Buitenlandstage Zuid-Afrika

Landen bezocht: